Hej.
jag undrar över varför min gti inte är lägre än min kompis vr6. min är sänkt med fk-automotive ak coilovers och de är nerskruvade till max, men min kompis har bara 60/60 sänkning på sin. men den är endå lägre:S har nån något förslag på vafrör det är så? den är typ 1cm lägre än min mätt vid frontspoilern:S
Finns många anledningar, hans stötdämare kanske är dåliga, han kanske har mindre fälgar än dig. Sen så kanske inte AK serien sänker så mycket. Såg på deras sida att dom sänker 40mm bak.
Nja men den är inte mjuk eller stötig och nybesiktiad så jag tror inte det har med dämparna att göra,det stpd där jag köpte att ak sänker 80mm:S fram och bak.
Lite konstigt ändå då dom flesta tillverkarna av sänkning/coilovers har en modell för dom små bensinarna och en speciell version för dom tyngre VR6, diesel och cab. Det borde ju kompensera så att dom ändå får samma höjd.
Lite konstigt ändå då dom flesta tillverkarna av sänkning/coilovers har en modell för dom små bensinarna och en speciell version för dom tyngre VR6, diesel och cab. Det borde ju kompensera så att dom ändå får samma höjd.