Har problem med hög tomgång på min golf 3a. Vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt det? Måste få ned tomgången för att den skall gå igenom avgasvärdena på besikningen så
Den ligger nu på typ 1000 varv/minuten så jag vill ha ner den en del lixom.
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Lör 14 jun 2008 23:36
1000 varv är det väll inte mycket.
Varvet ska ligga på 950+ - 50 på tomgång.
Fick till detta problemet iaf. berodde på att termostaten var pajj så bilen kylde fullt hela tiden. Motorn blev altså aldrig varm, och den gick med förhöjd tomgång iom att kallstartsläget var i hela tiden. Nu när motorn blir varm, går motorn precis som den skall
Hehe.. termostaten pajade på min, o min motor började koka
Trodde det var vattenpumpen som gick, för ja bytte inte den tillsammans med kamremmen...
men bytte vattenpump och biljäveln kokade fortfarande, sen kom vi på termostaten
Bytte den, o bilen blev som ny
Men riktigt risigt av VAG att göra termostater av plast lol... varför öht blanda in plast detaljer till motordelar... e väl för dem vill sälja reservdelar antagligen
Har problem med hög tomgång på min golf 3a. Vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt det? Måste få ned tomgången för att den skall gå igenom avgasvärdena på besikningen så
Den ligger nu på typ 1000 varv/minuten så jag vill ha ner den en del lixom.
Du behöver inte tänka på att den skall gå igenom besiktningen 1000 rpm, jag besikta min för en månad sedan och jag har en tomgång på 1600 rpm.
Fick ingen komentar alls på det.