Forum - Golf 3 (92-99) - Köp av bil

högersväng
Golf 3 1.8GL -97 Ort: Örebro
Tis 05 aug 2008 15:01 Svara med citat
Hej, jag ska äntligen till att köpa en ny bil, och det kommer antagligen bli en golf. Startade en tråd för typ ett halvår sedan och fick bra tips där angående golf II och lite om golf III.

Nu har jag hittat ett fint objekt jag ska åka och titta på, http://www.blocket.se/vi/16914964.htm?ca=8_s . Finns det speciella saker man ska titta efter på golf treorna?, och det där är ju en specialmodell Joker som jag inte vet så mycket om. Skulle uppskatta lite tips och råd. Kommer pendla med bilen och därav behöver jag en pålitlig vän ute på vägarna Smile.

Tack på förhand
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan
Tis 05 aug 2008 15:21 Svara med citat
Hej.

Det var ju en riktig liten läckerbit Thumbs up
Såg ju fin ut på bilderna iallafall......
Tycker att det var ett rimligt pris med tanke på
årsmodell och miltal Thumbs up

Lycka till med den Dancing

MVH/Bengan.U Cool
ROSSAN
Donator 50 Golf 3 vr6 Ort: Stockholm
Tis 05 aug 2008 16:34 Svara med citat
Den såg fin ut, låga mil oxå och ett bra pris Smile

Om den är så fin som den verkar är de ju köpläge...

Det är inte farten som dödar, det är smällen. Eller...
It's not the fart that kils, it's the smell!
högersväng
Tis 05 aug 2008 18:22 Svara med citat
Ja, jag hoppas den känns lika bra efter jag provkört den, vet ju att Volkswagen är bra bilar.
Funderar över om det är något speciellt jag ska titta efter? modell relaterade problem man kan märka?
Goofy
Golf 3 2.0i '96 Ort: Ödeshög
Fre 08 aug 2008 9:52 Svara med citat
Men det fanns inte AC på den? Jokermodellen var väl bara lite lullull i inredningen har jag för mig.
Kolla att det inte börjat krypa rost nånstans, vanligast på bakluckan, att det inte finns några läckage nånstans på motorn och att bromsarna är ok.
Kolla att servicarna är gjorda enligt plan.
Då är Mk3an en pålitlig bil i alla lägen...
Min har gått över 27K mil och har gått som en klocka förutom ett tändspolehaveri vid 23K...

Den som tycker sex är det bästa som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
högersväng
Fre 08 aug 2008 10:24 Svara med citat
Tyvärr hann jag inte kolla på den Sad, första gången jag skulle dit hade de upptäckt ett hål i ljuddämparen och hade därav lämnat in den på lagning.
Därför skulle jag få komma idag istället men då hade någon redan köpt den utan att ens tittat på den.
Så jakten går vidare, behöver hitta en bil så snart som möjligt då jag behöver den om knappt 3 veckor.