Forum - Golf 3 (92-99) - Skaffa LM-fälgar (hjälp)

Ausinsch
Golf 3 1.8 CL Ort: Nacka
Tis 05 aug 2008 21:14 Svara med citat
Tänkte höra med er proffs om att skaffa LM-fälgar.. är ute efter ett par billiga, men jag hittar bara 5-bults fälgar. Min golf har 4-bultar.. Förlåt om jag är dum, men måste jag ha 4-bults eller finns det något sätt att ändra till 5-bults fälgar?

Mvh
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Tis 05 aug 2008 21:35 Svara med citat
Det verkar konstigt att du inte hittar passande fälgar, för bultcirkel 4x100 som din bil har är mycket vanlig och det finns massor med fälgar som passar!

Svårt att ändra bultcirkel från 4 till 5 bultar, visst finns det adapters (spacers) men en uppsättning såna kan kosta lika mycket som fälgarna. Eller byta till GTI/VR6 nav. Men detta är mycket jobb och helt onödigt, leta mera så ska du se att du hittar 4x100 fälgar! Regular Smiley

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Kart
Golf 3 1.9TD -95 Ort: Örnsköldsvik
Tis 05 aug 2008 22:41 Svara med citat
Http://infosite.se/ har blandannat Regular Smiley
joakima
Golf 3 2,0 8v GL -97 Ort: Stockholm
Tor 07 aug 2008 15:04 Svara med citat
Ausinsch skrev:
Tänkte höra med er proffs om att skaffa LM-fälgar.. är ute efter ett par billiga, men jag hittar bara 5-bults fälgar. Min golf har 4-bultar.. Förlåt om jag är dum, men måste jag ha 4-bults eller finns det något sätt att ändra till 5-bults fälgar?

Mvh

Klarar du dig med 15" så har ju Biltema jättebilliga fälgar till Golf 4-bult.

Golfen är frugans, jag kör Audi A6 2,7 biturbo avant -00.
Har även en rostfri Golf GTI 1.8 -83
Ausinsch
Golf 3 1.8 CL Ort: Nacka
Tor 07 aug 2008 15:30 Svara med citat
Cheba: Tack, nu blir det lättare att söka..nu när jag vet måtten och så Very Happy

Kart: Riktigt bras sida.. skummade igenom sortimentet och jittade en och en annan som skulle sitta fint Very Happy

Joakima: 15" blir nog bra, men vad kostar det att sätta på däck på fyra fälgar och är biltemas kvalité bra?

MVH
joakima
Golf 3 2,0 8v GL -97 Ort: Stockholm
Fre 08 aug 2008 14:23 Svara med citat
[quote="Joakima: 15" blir nog bra, men vad kostar det att sätta på däck på fyra fälgar och är biltemas kvalité bra?

MVH[/quote]

Vad det kostar att lägga på däck beror ju på. Har du ingen polare som kan göra det får du väl lyssna hos den gummihandlare du tänkte skulle göra jobbet.

Vad gäller Biltemas kvalité riskerar vi att få en milslång tråd om vi fortsätter. Alla har sin bestämda åsikt om Biltema.
Min åskikt är att jag tvekar inte att köpa något där förrän jag provat. Har lyckats få någon skev bromskiva genom åren och tycker att deras bromsbelägg fadar lite väl snabbt. Färg av olika slag har jag tyckt varit av dålig kvalité. Motorolja har jag köpt där så länge jag haft körkort dvs -89)utan problem.
Jag köpte en uppsättning fälgar där till en Audi jag hade och monterade nya vinterdäck på, men vips så hade jag sålt bilen utan att använda fälgarna som jag sålde på blocket i stället.
Det var i alla fall inga problem att balansera dem och kvalitétsintrycket var i klass med andra billiga fälgar på marknaden. Det är ju inte BBS direkt, det får man ha klart för sig.

Golfen är frugans, jag kör Audi A6 2,7 biturbo avant -00.
Har även en rostfri Golf GTI 1.8 -83