Forum - Golf 3 (92-99) - Öppna handsfack utan handtaget...?

marcusgnaget
Golf 3 1.8-97 Ort: Stockholm
Mån 11 aug 2008 1:14 Svara med citat
Har precis köpt mig en Golf 3a -97 Very Happy

Själva handtaget som man öppnar handskfacket med är ''borta''... hur får jag upp handsfacket?

Tack på förhand / Marcusgnaget.
Ausinsch
Golf 3 1.8 CL Ort: Nacka
Mån 11 aug 2008 2:16 Svara med citat
Haha har precis samma problem Very Happy skulle vara bra om någon viste Smile sorry för att jag lånade tråden.
marcusgnaget
Mån 11 aug 2008 10:03 Svara med citat
Hehe låna på du Wink

Va precis nere i bilen å kollada lite, rotade runt med en skruvmejsel men hittade inget som verkade hjälpa att pilla på.. Confused
Flashback
Ingen VW
Mån 11 aug 2008 21:52 Svara med citat

Kanske kan vara till hjälp, även om det ser lite annorlunda ut på 97:an. Smile
Ausinsch
Mån 11 aug 2008 22:12 Svara med citat
Haha sweet! ska testa det imorgon..
Mvh
marcusgnaget
Mån 11 aug 2008 22:26 Svara med citat
Bände upp handskfakke idag med en skruvmejsel ^^ får åka till skroten nån dag Smile

Tack för länken... en hade nog hjälpt ... Smile
Ausinsch
Tis 12 aug 2008 20:47 Svara med citat
Testade som på youtube klippet, men det fungerade inte på min -94:a.. Mitt handsfack ser likadant ut som den på klippet, men inte likadan nyckel, så jag kanske har en annan låsmekanism.. någon som vet hur jag får upp det utan att knäcka hela skiten?

Mvh
Ausinsch
GolfMk3
Golf 3 1.8 GL -95 Ort: Kalmar
Ons 13 aug 2008 14:56 Svara med citat
Ausinsch: Jag hade samma med min golf -94 och jag vill bara säga att vid ett större hål där så ska man trycka ner en liten sak där inne efter att du tagit bort själva handtaget så är den en sån liten öppning där.

Där trycker du Smile Så öppnas den, lite svårt att förklara menmen. Alltså bara Dra loss plasthandtaget som inte funkar ändån. där inne finns en sak du ska trycka ner. Hoppas du förstår vad jag menar.

VOLKSWAGEN GOLF 3 Very Happy
Ausinsch
Fre 15 aug 2008 22:04 Svara med citat
Japp jag bände upp handsfacket utan att knäcka något.. skruvade upp luckan och tog bort ytterskalet.. alltså "handtags plattan" Nu går det att öppna med en liten spak.. svårt att förklara, men det går iaf tills jag hittat en ny del Very Happy
Tack för all hjälp!

Mvh