Forum - Golf 3 (92-99) - Airbag vid besiktning?

JMR
Golf 3 VR6 -97 Ort: Karlshamn
Sön 10 aug 2008 15:52 Svara med citat
Vad säger de på bilprovningen om man plockat bort sin airbag ratt? om inte airbaglampan lyser..

Har en -97 men vill gärna byta ut ratten..
saabpower
Ingen VW Ort: Örnsköldsvik
Sön 10 aug 2008 21:42 Svara med citat
Splar inte någon roll om lampan lyser heller det bry dom sig inte om på besiktningen

MVH / Jörgen
JMR
Tis 12 aug 2008 21:56 Svara med citat
Om lampan lyser, så lär de bry sig ja, för då ligger det ju ett fel i systemet..
Suomela
Golf 3 CL -96 Ort: Gävle
Tis 12 aug 2008 22:35 Svara med citat
E ju bara ta bort plastkåpan... och klicka ur kontakten, gömma den nere i panelen o klicka dit plastkåpan igen, svåraren så var de ju inte..
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Tis 12 aug 2008 22:50 Svara med citat
Suomela skrev:
E ju bara ta bort plastkåpan... och klicka ur kontakten, gömma den nere i panelen o klicka dit plastkåpan igen, svåraren så var de ju inte..

Kan gå, ännu säkrare vore ju att byta kåpan till en kåpa från en bil utan airbag, dom saknar väl checklampan, eller?

Ifall nu inte besiktningsmannen har koll och vet att Golf fr.o.m. -95 har airbag som standard.

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
JMR
Tis 12 aug 2008 23:29 Svara med citat
Har fått som svar att de inte bryr sig om det sitter nån airbag där eller inte, bara inte lampan lyser. för då kommer de inte ens sätta sig i bilen p.g.a risken att den kan smälla av finns där.
Peppes Bodega
Golf 1 1.6 GL -82 Ort: Västervik
Ons 13 aug 2008 6:56 Svara med citat
Många svar men inget rätt!

Bilprovningen kommer inte bry sig om lampan lyser eller inte De har inte med det att göra för närvarande.Kan ju komma ändringar.
Trust me...I know!!!
joakima
Golf 3 2,0 8v GL -97 Ort: Stockholm
Ons 13 aug 2008 13:57 Svara med citat
Suomela skrev:

Jasså, var det dig vi köpte vår golf av i så fall? Smile
Så var ABS-lampan fusksläckt när vi skulle köpa den, men det var inget som en tvärnit inte avslöjade, he, he, prut, prut.....

Golfen är frugans, jag kör Audi A6 2,7 biturbo avant -00.
Har även en rostfri Golf GTI 1.8 -83
JMR
Ons 13 aug 2008 17:43 Svara med citat
Peppes Bodega skrev:
Många svar men inget rätt!

Bilprovningen kommer inte bry sig om lampan lyser eller inte De har inte med det att göra för närvarande.Kan ju komma ändringar.
Trust me...I know!!!

Mitt svar kommer från en nyutbildad besman.. men visst det finns lika många svar som besiktningsmän.. i hallen jämte jobbet kommer de säkert säga att jag inte får byta ratt alls.