Forum - Golf 3 (92-99) - Elfel Instrumentering + centrallås

Lumberjack
Golf 3 Variant 1,8 GL -96 Ort: Karlstad
Fre 30 nov 2007 13:39 Svara med citat
Hej!

Är ny som medlem här även om jag smygläst lite en stund.
Tack alla för ett bra och trevligt forum!

Till frågan...

Imorse när jag skulle start bilen så surrade det i hastighetsmätaren och samtliga visarnålar darrade. Trippmätaren och klockan var nollställda. När jag kör verkar allt funka som det ska men varje gång jag stänger av bilen så blir det likadant, surrande plus nollställing. Inget annat fel märks bortsett från att C-låset inte funkar men jag kan inte säkert säga att det hör ihop, jag noterade bara idag att de andra dörrana inte hänger med längre.

Är det nån som råkat ut för nåt liknande eller har nån idé om vad det kan vara? Startkontakten i tändningslåset bytte jag för tre år sen så den bör va ok.

Tacksam för tips! Pray

Hälsningar
Henrik
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Ons 05 dec 2007 9:00 Svara med citat
Låter som att ditt batteri är kass. Kolla om du har kräm i batteriet o så att alla kablar sitter som de ska.

Har du centrallås på nyckel eller knapp?
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Ons 05 dec 2007 12:27 Svara med citat
Startar bilen direkt eller är den tungstartad?

mk2 vr6
Dobrow
Golf 3 1.6 Ort: Stockholm
Mån 28 jul 2008 10:41 Svara med citat
Jag har samma fel nu . Bilen startar direkt har absolut inga andra fel utan dessa han beskrev ovan .

Detta problem uppstod efter lite pillande med stereo sladdar .

Men ser inte vad vi kunnat ha gjort fel.

MVH //DANNE
Fredric
Golf 4 1.8 -99 Ort: Göteborg
Fre 22 aug 2008 18:39 Svara med citat
Löste sig problemet och vad var det i så fall.
Har ett liknande problem nämligen, skillnaden är att min bil inte startar alls.
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Lör 23 aug 2008 11:24 Svara med citat
Lumberjack skrev:
Hej!

Är ny som medlem här även om jag smygläst lite en stund.
Tack alla för ett bra och trevligt forum!

Till frågan...

Imorse när jag skulle start bilen så surrade det i hastighetsmätaren och samtliga visarnålar darrade. Trippmätaren och klockan var nollställda. När jag kör verkar allt funka som det ska men varje gång jag stänger av bilen så blir det likadant, surrande plus nollställing. Inget annat fel märks bortsett från att C-låset inte funkar men jag kan inte säkert säga att det hör ihop, jag noterade bara idag att de andra dörrana inte hänger med längre.

Är det nån som råkat ut för nåt liknande eller har nån idé om vad det kan vara? Startkontakten i tändningslåset bytte jag för tre år sen så den bör va ok.

Tacksam för tips! Pray

Dålligt kräm i batteriet.........
Den orkar inte med belastning.