Jag vet inte riktigt hur jag ska fråga detta för det gäller stöldskyddet för farsans (min frus f.d. bil) 94'a MK III GTI 8v, och kanske man inte ska prata på ett forum om just sånt här då det finns en del ljusskygga individer som rör sig och kanske skulle vilja veta, men de som har svaret får gärna PM'a mig.
Jo det är alltså så att när vi för många år sedan köpte bilen så följde det med tre nycklar och tre "kodnycklar", de där små dosorna som man sticker in i det fyrkantiga hålet i instrumentpanelen för att "avkoda" bilen så att man kan starta. En dosa var redan trasig/glapp, då och nu glappar dosa nummer två och vi blev stående på en parkering. Så jag har farsan bara den tredje kvar. Vi vill ju inte gärna bli stående igen, jag undrar hur vi ska göra. Kan man laga dessa dosor på nåt sätt, eller vad kan man göra? Enligt farsan hade han önskat att hela grejjen var förbikopplad så han slapp tjafset, om en tjuv vill sno den gamle bilen så gör han nog det ändå liksom.
Att farsan är ägare till bilen och att jag inte är en skurk som vill ha stöld-tips kan jag garantera.
Som sagt, alla tips eller erfarenheter tas tacksamt emot, och vi kan ta det via PM om man inte diskuterar sånt här med säkerhetet öppet.
Det kan gå, vissa VW modeller hade detta som extra utrustning i Tyskland, från fabrik nämligen.
Dock kan det vara svårt att övertyga personal på div. VAG firmor om detta, men försök hitta ett artikelnummer på nyckel eller styrenheten som bör finns under brädan, låt sen reservdels personalen söka på det i ETKA.
Har du ingen framgång med att få hjälp, lägg ett pm till mig så ska jag se om jag kan titta mer på det via jobbet.
Visst kan du köpa det över disk, kanske inte så vanligt men det händer ju.
Det beror väll iofs på att det inte brukar vara så många som törs koppla in det själva
Kom förbi mitt jobb (Danderydsbilstereo) så kan jag fixa ett bra pris åt dig
Det är inte farten som dödar, det är smällen. Eller...
It's not the fart that kils, it's the smell!