Hejsan
jag ska börja med mitt ljudbygge nu.
Men fattar inte hur man får bort dörrsidorna på dörrarna
Kan någon förklara för mig elr visa bild?
Allt som hjälper, för vill inte göra sönder fästena som sitter innanför.
Skruva loss "låspinnen". Bänd loss högtalargallren och ta bort de gamla högtalarna. Har du vev till fönsterhissarna ska den bort. Bänd sedan loss plasten på "handtaget", sitter 2 skruvar där under som ska bort. Sedan är det bara att börja dra loss dörrsidorna försiktigt, dra längs kanterna och arbeta den runt.
Skruva loss "låspinnen". Bänd loss högtalargallren och ta bort de gamla högtalarna. Har du vev till fönsterhissarna ska den bort. Bänd sedan loss plasten på "handtaget", sitter 2 skruvar där under som ska bort. Sedan är det bara att börja dra loss dörrsidorna försiktigt, dra längs kanterna och arbeta den runt.
handtaget alltså den du öppnar dörren med innifrån?
okej, men ska man bara bända utåt? går itne clipsen sönder då?
Det är ganska stadiga clips så dom går nog inte sönder. Jag har demonterat+monterad mina dörrsidor flera gånger och dom har inte gått sönder. Dock så finns i bakre nedre hörnet ett fäste av annan typ, det sitter fastlimmat på ljuddämpningsmaterialet och det kan hända att det lossnar om man har otur (lossnade för mig). Isåfall är det bara att limma tillbaka med nåt kraftigt lim innan montering. Dom andra clipsen sitter inte limmade, utan är fasthakade i dörren (plåten)