Forum - Golf 3 (92-99) - Varför så få Golf MK3 TDI?

golfIIItdi
Golf 3 TDI Ort: Munkedal
Tis 01 jul 2008 20:44 Svara med citat
Hej!

Har just nu Passat TDI -99 men orkar inte med alla länkarmsbyten längre utan ska sälja den och köpa mej en Golf 3:a diesel, som pendlar bil ist! Kikat lite på blocket och insett att de flesta golfarna "bara" är "TD" eller bara diesel bilar! Vill man ha en TDI, vilket jag förstått verkar vara den senare motorn, så finns typ bara 10%, av "TDI:n", som "vanlig" halvkombi-modell, medans det finns gott om "Golf TDI Variant". Är det något fel på halvkombi TDI:n eller gjordes det bara väldigt få? Eller kanske är de så bra att folk inte säljer dem! Very Happy Sen undrar jag också hur långt en sådan dieselspis orkar att gå egentligen, de flesta jag kollat på har knackat ca 30 000-35 000mil, kanske är då dem inte går så mycket längre? Vore väldigt tacksam för snabbt svar! Och är någon intresserad av en Passat Variant TDI -99 med nybytta länkarmar samt bromsar så tveka inte att höra av er! Thumbs up

Mvh
Johan
Coaster
Ingen VW Ort: Tierp
Fre 04 jul 2008 21:27 Svara med citat
"Tdi" modellen är den med sprut som man kan chippa med Kcr-box bland annat. Det är som du säger den nyare motorn om jag fattat de rätt.. En kompis har en vanlig Td förkammardiesel.. den har stånkat på i över 50 tusen med en liten topprust för 2000kr.. Tuffar på som den skall göra Smile Mvh

Golf 8v Turbo - Audi s2 Coupe 3b 400whp | savarturbo.se
v70 tdi
Golf 3 tdi-94 Ort: Sunne
Tis 29 jul 2008 0:20 Svara med citat
Hej Det stämmer nog att det inte finns så många tdi 3 halvsedan. Jag har haft min golf tdi sedan 2000 och den har gått klockrent under tiden jag har haft bilen. Har bytt olja på 1000 mil Och Bränslefilter på ca 2500 mil. Nu har den gått ca 32000 och den tuffar på utan problem. Du kan ju få köpa den om du vill. Har en V70 tdi nu så de senaste åren har den inte rullat så mycket.
MagArne
Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Tis 29 jul 2008 12:03 Svara med citat
Är det en svår process att montera en intercooler på en gollf TD?
Får man nån mer kräm eller behövs det ny programvara då?
saabpower
Ingen VW Ort: Örnsköldsvik
Ons 30 jul 2008 9:06 Svara med citat
MagArne skrev:
Är det en svår process att montera en intercooler på en gollf TD?
Får man nån mer kräm eller behövs det ny programvara då?

På en TD är det bara å ställa på pumpen å höja laddtrycket inte någon programvara. (ska montera en intercooler på min snart å se om det ger någon skilnad)
golfIIItdi
Golf 3 TDI Ort: Munkedal
Tor 28 aug 2008 13:14 Svara med citat
v70 tdi skrev:
Hej Det stämmer nog att det inte finns så många tdi 3 halvsedan. Jag har haft min golf tdi sedan 2000 och den har gått klockrent under tiden jag har haft bilen. Har bytt olja på 1000 mil Och Bränslefilter på ca 2500 mil. Nu har den gått ca 32000 och den tuffar på utan problem. Du kan ju få köpa den om du vill. Har en V70 tdi nu så de senaste åren har den inte rullat så mycket.

visst pris årsm samt dørrar och ær det drag? skickar ifrån jobbet i norge!