Forum - Golf 3 (92-99) - Dörrsida golf

Hampusforsberg
Golf 3 Ort: Skövde
Mån 15 sep 2008 21:44 Svara med citat
Hejsan
jag ska börja med mitt ljudbygge nu.
Men fattar inte hur man får bort dörrsidorna på dörrarna Confused
Kan någon förklara för mig elr visa bild?
Allt som hjälper, för vill inte göra sönder fästena som sitter innanför.

Tacksam för svar=)
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Mån 15 sep 2008 21:55 Svara med citat
Skruva loss "låspinnen". Bänd loss högtalargallren och ta bort de gamla högtalarna. Har du vev till fönsterhissarna ska den bort. Bänd sedan loss plasten på "handtaget", sitter 2 skruvar där under som ska bort. Sedan är det bara att börja dra loss dörrsidorna försiktigt, dra längs kanterna och arbeta den runt.

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Hampusforsberg
Mån 15 sep 2008 22:33 Svara med citat
cheba skrev:
Skruva loss "låspinnen". Bänd loss högtalargallren och ta bort de gamla högtalarna. Har du vev till fönsterhissarna ska den bort. Bänd sedan loss plasten på "handtaget", sitter 2 skruvar där under som ska bort. Sedan är det bara att börja dra loss dörrsidorna försiktigt, dra längs kanterna och arbeta den runt.

handtaget alltså den du öppnar dörren med innifrån?
okej, men ska man bara bända utåt? går itne clipsen sönder då?
Moeee
Golf 3 1.8 cl -93 Ort: Umeå
Mån 15 sep 2008 23:17 Svara med citat
Bänd utåt. Stick in en skruvmejsel mellan dörrsidan och dörren så ser du vart clipsen är. Dom är faktiskt rätt tåliga...

...
Hampusforsberg
Tis 16 sep 2008 0:10 Svara med citat
Moeee skrev:
Bänd utåt. Stick in en skruvmejsel mellan dörrsidan och dörren så ser du vart clipsen är. Dom är faktiskt rätt tåliga...

okej, får hoppas dom inte går sönder då.
För dom är väl bara fastlimmade på dörrsidan sen in i plåten?
Plastskit?
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Tis 16 sep 2008 6:05 Svara med citat
Det är ganska stadiga clips så dom går nog inte sönder. Jag har demonterat+monterad mina dörrsidor flera gånger och dom har inte gått sönder. Dock så finns i bakre nedre hörnet ett fäste av annan typ, det sitter fastlimmat på ljuddämpningsmaterialet och det kan hända att det lossnar om man har otur (lossnade för mig). Isåfall är det bara att limma tillbaka med nåt kraftigt lim innan montering. Dom andra clipsen sitter inte limmade, utan är fasthakade i dörren (plåten)

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan