Skulle tro att du behöver följande:
En rulle låstråd (fråga om du kan få köpa en på närmaste mc-verkstad)
En kompis
En färgskrapa
sandpapper
Nån primer har jag för mig att man ska ha under
Rätt sorts lim
Frächa gummilister
Vindrutan såklart
Glaslyftar (såna där som suger sig fast med vacuum, av bra kvalitet så du inte tappar rutan
Mycket tålamod och tid
Alternativ en bra försäkring så du kan ha nån annan att göra det.
Skulle tro att det går till såhär (eftersom det funkar så på dom flesta bilar):
Ta bort dom gamla listerna
Ta bort annat som kan vara ivägen (larmsensorer, inredning, kablage till värme eller liknande, yttre paneler som kan vara ivägen osv..
Klipp till en lagom bit låstråd
Ta på dig en handske och säg åt kompisen att göra detsamma
Lirka låstråden genom limmet så att kompisen får tag på andra änden inne i bilen
Hjälps åt att dra tråden runt rutan (kommer säkert gå av flera gånger innan det är klart) (Verkstäderna har specialverktyg så att de kan göra detta på en man)
Lyft ut gamla rutan
Fixa till ytan på lämpligt sätt (tvätta, slipa, primer, vad vet jag?)
Lägg på lim enligt instruktion på förpackningen eller annan lämplig källa
Lyft dit nya rutan, var noggrann med placeringen
Kläm fast den med nåt lämpligt (tror det finns klämmor avsedda för det om man är seriös).
När limmet härdat, sätt dit allt som tagits bort.
Såja.
Om det är mer eller mindre svårt på din bil kan jag inte svara på, men det torde inte vara någon skillnad i det stora hela, mot andra bilar.
Tycker någon att jag är helt ute och cyklar, skrik högt och ljudligt så ska jag krypa in i ett hörn och skämmas...
Som jag misstänkte alltså, rutan måste limmas, inte fullt lika enkelt som att byta ruta
på en Golf II.
Nåja, stort tack för dom snabba svaren!
Anledningen till att jag undrade var att jag funderar på att köpa en Golf III med kass vindruta och det känns väl lite sådär att köpa bilen och sen ta skadan på försäkringen