Forum - Golf 3 (92-99) - Nya blinkers gick sådär bra, fel kontakter :(

fremar
VW Passat 1.8T -01 Ort: Årjäng
Fre 07 dec 2007 19:38 Svara med citat
Åååh, fick mina nya rökfärgade framblinkers som jag beställde på ebay idag. Passade inte alls bra, fast det skulle passa golf 3/vento från 92-98. Såhär ser kontakterna ut på nya å gamla blinkersen, gamla lamphållaren passade inte heller i nya blinkersen tyvärr:
Bild
Rysktalande
VW Caravelle 2.5 Ort: Skövde
Sön 09 dec 2007 22:34 Svara med citat
Det är nog gamla kontakter på din vento. Jag har precis sånna som på den nya blinkers. Bara byta Very Happy Åk till skroten och bit av sladdarna till blinkers. Skruva ihop med sockerbit eller löd Very Happy

EddiE Hannanov
073-5338455
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Mån 10 dec 2007 7:38 Svara med citat
Eller köp ett paket av de små kontakterna som man sätter på minuspolen på högtalare. Om du nu lyckats få hem nån konstig kontakt är de inte säkert du hittar den på skroten.
fremar
Mån 10 dec 2007 17:48 Svara med citat
Rysktalande skrev:
Det är nog gamla kontakter på din vento. Jag har precis sånna som på den nya blinkers. Bara byta Very Happy Åk till skroten och bit av sladdarna till blinkers. Skruva ihop med sockerbit eller löd Very Happy

Är nog mer troligt att jag har nyare kontakter då för det är en -98 jag har.
Rysktalande
VW Caravelle 2.5 Ort: Skövde
Mån 10 dec 2007 18:24 Svara med citat
Jaha det är nog säkert så. Då det är enkelt bara göra om det. Finns på skroten Very Happy

EddiE Hannanov
073-5338455
fremar
Mån 10 dec 2007 21:32 Svara med citat
Jo får se hur jag gör, antingen så filar jag ut lite på den nya blinkersen så att lamphållaren från den gamla blinkersen passar. Det var en av de tre piggarna som inte satt på samma ställe så det ska nog gå bra att fila upp en skåra som den passar i.
J-rock
Golf 3 1,8 -97 Ort: Stockholm
Lör 23 aug 2008 21:55 Svara med citat
Jag har köpt från AD-tuning på E-bay men det var inte alls samma fästanordning på mina frontblinkers såsom original. De nya måste man sätta egen skruv med mutter bakom på de inte faller ur när man kör i ett gupp! Förstår inte varför man inte kan plagiera originalet. Är det nån annan som stött på samma problem eller fått liknande produkt?
joakima
Golf 3 2,0 8v GL -97 Ort: Stockholm
Mån 25 aug 2008 12:15 Svara med citat
Rysktalande skrev:

..eller om det är du som har gamla på din bil, och han som har nya på sin Vento -98?

Golfen är frugans, jag kör Audi A6 2,7 biturbo avant -00.
Har även en rostfri Golf GTI 1.8 -83
LANSEN
Golf 3 1.8l GL Ort: Täby
Sön 28 sep 2008 10:11 Svara med citat
Dom till vä är gamla, sitter såna på min 92 golf 3..