Forum - Volkswagen Polo - Polo 1,4 APQ-98

husseman
Ingen VW Ort: Tranås
Lör 03 jul 2010 1:05 Svara med citat
Embarassed Bilmek, men har tröttnat på en sur Polo som jävlas... Kunden hade lämnat in bilen på Auk. VW o fick rådet att vi brukar börja med att byta fördelare(3500:-)..sen? Ok- ja tog in bilfan o fixade en Beg. Boschfördelare i stället för den Marinelli som satt(uppglappat lager)..Bilen går bättre men, drar igen stiften direkt. Felkod från OBD säger bara 651(har ja för mig), Blandningsreglering åt helvete. Va e´de som rasar på dessa? Lamndasond?, Databox, ?? Tomgång kass men finns(vandrande), Blöta sotiga stift...o tål inte fullgas. Polokungen?

Mvh/Husseman Wink


Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Sön 04 jul 2010 22:52 Svara med citat
Jag skulle börja med kolla när jag har datan inkopplat samtliga värde.....som tex hur mycket jobbar Lambasonden när motorn är igång.
Sen kollar du även hur mycket gasspjället öppnar på tomgång det ska vara 7grader är det under det värdet då kan du säga att gasspället är kaput.

Kolla även motortempgivaren vad den ger i värde om den blir riktig varm eller inte.

Självklart så kan du endast kolla värderna med VAG com eller Bochs data. Shame on you

Det är några grejer. Applause

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.