Forum - Volkswagen Polo - Starta polo 1,6 efter stöld försök

polosuflett1
Golf 3 1,6 Ort: Uddevalla
Lör 26 jul 2014 23:54 Svara med citat
Bild tänkte komma så billigt undan som möjligt, Och tänkte bara byta tändningslås men så sitter det ju startspärr på den (1999) går de komma runt?
När ja får på tändningen står det: Servis INSP någon som kan veta vad det betyde?[/gallery]
Alcohol96
Vento 1.8 -95 Ort: Varberg
Sön 27 jul 2014 9:58 Svara med citat
Service insp är att det är dags för en service och har inget med detta att göra,
har du nyckeln så håll den nära den grejen som hänger neråt så känner den av koden så kan du starta
polosuflett1
Sön 27 jul 2014 14:16 Svara med citat
Det har ja provat men den startar i 2 sec och sen dör. Har kollat alla kablar och dom är hela.
Har bytt batteri i bilen också kanske kodningen av nyckeln försvunnit?
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Sön 27 jul 2014 20:14 Svara med citat
polosuflett1 skrev:
Det har ja provat men den startar i 2 sec och sen dör. Har kollat alla kablar och dom är hela.
Har bytt batteri i bilen också kanske kodningen av nyckeln försvunnit?

Det brukar innebära att bilen inte känner av att det är "rätt" nyckel i tändningslåset, brukar indikeras av en lampa med en nyckel & bil, vet inte vad Polon har för symbol.

Ibland kan man lyckas få bilen till att känna av nyckeln igen, genom att slå av/på tändningen några/många gånger, och även ibland försöka starta bilen.
polosuflett1
Sön 27 jul 2014 21:07 Svara med citat
Har provat en massa gånger på olika vis och ser ingen indikation om nyckel på panelen, men den startar bara och dör efter 2 sec.
Finns det ingen möjlighet att komma runt startspärren? skicka ett PM om de går, hade varit uppskattat..
Bild
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Sön 27 jul 2014 21:24 Svara med citat
Det går säkert på något sätt, men jag har ingen aning, då det jag skrev löste problemet för mig när jag hade en Audi som gjorde likadant när det var riktigt fuktigt ute/regnväder.
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 29 jul 2014 0:13 Svara med citat
Att lägga nyckeln mot startkransen fungerar endast om kransen är intakt vilket den inte ser ut att vara. Det finns lösningar som kostar olika pengar.

Att de inte lyckades ta din bil beror på fungerande startspärr, om du har en "lösning" så kommer bilen ej stå kvar där nästa gång de gör ett försök. Bäst och korrekt är att köpa ett begagnat lås med krans från skrot och byta ut, sedan behöver man koda in dem mot ECU.

Vill man lösa det hela på ett sätt som även biltjuvar gör för långvarigt bruk så finns det alternativ.